bubblesnaarmarokko.reismee.nl

Heel veel regen

Zondag 28 oktober. In droog, maar bewolkt weer verder naar het zuiden gereden, af en toe een spetter regen, maar ach, dat hoort erbij. Heel weinig vrachtverkeer op de weg, op zondag mogen vrachtwagens niet rijden in Frankrijk. Ten zuiden van Bordeaux erg veel campers en caravans die in noordelijke richting reden. Tegen twee-en zijn we aangekomen op een camping in Urrugne, Tegen de avond stonden er rond de 50 kampeermiddelen, waarvan 2 tentjes. Rond 17.00 is het begonnen met regenen en onweren. De voorspelling was dat het flink blijft regenen tot maandagavond. Voor noord Spanje zou zelfs sneeuw voorspeld zijn.

Maandag 29 oktober: Het heeft vannacht inderdaad zeer regelmatig flink geregend, maar gelukkig konden we vanochtend op een droog moment vertrekken. Ten zuiden van San Sebastian was de weg vrij, maar lag sneeuw aan de wegkant. Een mooie witte wereld waar we doorheen reden. Tot Burgos regelmatig vlagerige buien en hier en daar lag sneeuw, vooral op de bergen.   Na Burgos verscheen de zon, er lag ook nergens sneeuw, wel waaide het hard en is het koud.. We overnachten op een camping bij Salamanca, maar de regen achtervolgt ons: Vannacht is ook hier regen voorspeld die zeker 24 uur aanhoudt.

Dinsdag 30 oktober: Het heeft vannacht in Salamanca inderdaad geregend, maar niet echt veel. We konden droog vertrekken, maar onderweg naar Sevilla heeft het bijna voortdurend geregend, soms hard en vlagerig, soms een beetje. Een Duitser die in Salamanca op de plek naast ons stond was gisteren uit de Picos(bergen noord Spanje) vertrokken omdat er in de nacht van zaterdag op zondag erg veel sneeuw gevallen was en wandelen onmogelijk was geworden. Toen we Sevilla naderden klaarde het op en kwam er zelfs een mager zonnetje tevoorschijn. We hebben tegen de avond nog een wandeling gemaakt, de temperatuur hier is een stuk hoger dan in Frankrijk en Noord Spanje. Wel is de camping erg modderig; het heeft ook in Sevilla veel geregend. Helaas wordt voor morgen ook hier weer veel regen voorspeld, dus maar weer verder naar het zuiden, hopelijk blijft het daar droog, dan kan Bubbles ook weer eens buiten liggen.

Godelive

Het heeft ook weer wat als je sneeuw ziet liggen langs de kant. Het levert in ieder geval mooie foto's op. Bij ons is het niet beter. Ook alsmaar regen ☔. Nu kijk ik door het raam en de lucht klaart hier ook op. Blauwe lucht. Goeie reis verder ?misschien kan de zonnebril bij jullie straks op. ?

Ben

Schril contrast met de heenreis van vorig jaar naar Marokko. Hopelijk komt de zon toch snel tevoorschijn. Goeie reis verder.