bubblesnaarmarokko.reismee.nl

Welkom op ons Marokko 2018 Reislog!

Zaterdag 27 oktober 2018: Hallo en welkom op ons Marokko 2018 reislog

We zijn weer onderweg naar Marokko. Na onze mooie Bulgarijereis van aug./sept. was er wat kluswerk aan de camper. Inmiddels is ook de tuin weer winterklaar, het kluswerk bij onze dochter is gedaan. Diverse verjaardagen en een gouden bruiloft zijn bezocht/meegevierd en de organisatie van een open tennistoernooi is ook weer goed afgesloten. Koud en nat in Nederland; dus tijd om weer op pad te gaan.

De weersvoorspellingen voor Frankrijk en Spanje zijn niet best en ook in Noord Marokko wordt voorlopig regen voorspeld. Wel hoorden we gisteren dat Marokko per direct de wintertijd afschaft, dat betekent dat er na zondag geen uur tijdsverschil meer is met west-europa. Beetje jammer, want op de heenreis arriveerden wij altijd in Marokko op hetzelfde uur dat we in Spanje vertrokken waren. Verder ook wel fijn, slaapritme blijft gelijk aan thuis.

We zijn vertrokken in de regen, maar voor Parijs klaarde het op. Omdat er veel file en ongelukken waren op de rondwegen van Parijs, deze keer de buitenste weg om Parijs genomen, de N104. “(La Francilienne”). De weg reed goed, geen enkele vertraging. Wat opviel was het vele vuil dat vooral op het noordelijk deel langs de weg lag.

We overnachten nu op de parkeerplaats van Futuroscope bij Poitiers. Het is er druk; de Fransen en Belgen hebben herfstvakantie en dat is te zien. Veel mensen op de been, hotels goed bezet, de camperparking goed gevuld en het park geopend tot 22.00.

De heenweg zal gaan via West-Frankrijk en Spanje.

De geplande reisroute vanaf Ceuta zie je hieronder op het plaatje, een route met ook voor ons veel nieuwe bestemmingen en wegen. Eenmaal onderweg kan het zijn dat we de route zomaar veranderen, zeker gezien de huidige weersvoorspellingen.

Wij zien je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!

Groetjes,

Martine, Thieu en Bubbles

Ton.

Een goede en behouden reis. Geniet ervan.
Hopelijk weer de mooie verslagen als voorheen.

Ben

Een hele fijne reis toegewenst en ik kijk uit naar de reisverslagen.

Godelive

Goeie reis!!

Nellie

Fijne reis en mooie ervaringen gewenst. Bij ons is zeer weinig regen gevallen maar het is wel fris. Groetjes Nellie

Nel en Rien

Wij wensen jullie een goede reis toe.